רעיונות למתכונים לכבוד הקיץ

egg-944495_640 (1)

עונת הקיץ הינה החמה והלחה ביותר מכל עונות השנה. רבים אוהבים את הקיץ בזכות הפינוקים השונים שהוא מזמן ובין היתר: חופי ים, בריכות, טיולי מים המשלבים גם ארוחות בטבע ופיקניקים. רבים אף מתאימים את ההרגלים השונים לתקופה זאת ובין היתר מכינים מאכלי קיץ מובהקים. אירועי ברביקיו בערבים נעימים, על  שפת בריכה, ארוחות בוקר קלילות וכדומה מבוססים על, בשרים, חלב, ביצים ומבחר רחב של מצרכים כמו: ירקות, לחמים, סלטים, מטבלים ועוד מכינים מאכלים דוגמת: חצילים שרופים, קלויים או עם טחינה, פלפלים קלויים תפוחי אדמה אפויים ועוד.

ביצים, למשל, מככבות בשלל מאכלים וקיימים מתכונים מגוונים המבוססים עליהן. שקשוקה למשל היא מעדן אמיתי המבוסס בעיקר על עגבניות וביצים. יחד עם זאת, ניתן להכין אותה במגוון רחב של טעמים ועם תוספות שונות המוסיפות מאוד לטעמן המיוחד. השקשוקה מתאימה מאוד לארוחות בוקר וערב אבל גם לארוחות ביניים. ארוחה כזאת המגיעה עם לחם חם או פיתה טרייה, סלט ירקות ערבי קצוץ עם שמן זית ולימון, זיתים שחורים או ירוקים ועוד תשביע כל אחד למשך שעות רבות. ניתן להוסיף גם גבינות מיוחדות, בורקסים, פשטידות ועוד כדי להעשיר את התפריט, אבל גם ללא מרכיבים אלו הארוחה תהיה עשירה וטעימה דיה. כמובן שבארוחת בוקר כזאת יהיו משקאות קלים וחמים שונים.

מתכון מגוונים וקלים להכנה לקיץ

מתכונים קלילים רבים לקיץ מורכבים ממנות המכילות מוצרים שונים שאליהם מוסיפים נגיעות של פירות עדיני טעם. רימונים וענבים בכמות הנכונה יוסיפו מתיקות לסלט, מלון יוסיף טעם מיוחד למנת דג, עשבי טיבול על אבטיח יוסיפו טעם מעניין ועוד. לא ניתן לתאר את הקולינריה של הקיץ ללא אזכור של מיני קינוחים שחלקם הגדול הם קפואים ו/או קרים. מיני גלידות וסורבטים, עוגות שיש בהם שפע של פירות קפואים ובין היתר: תות שדה, אבטיח, אננס, אפרסק, דובדבן, בננה, ליצ'י, אוכמניות, מלון, מנגו, משמש ועוד. הכנת עוגה כזאת מחייבת ידע רב והגשתה באירוע מהנה מאוד. קינוחים אחרים הם מוסים המבוססים על שוקולד, וניל, ומיני פירות דוגמת: תות, תפוז ועוד. הם יתאימו מיד לאחר הארוחה או זמן מה לאחריה.

מקובל מאוד גם לשתות מיני שייקים אותם מכינים מחלב, פירות וחומרים אחרים. שייקים מתאימים לאחר ארוחה, אבל למעשה הם עומדים גם בפני עצמם וניתן להזמינם בבתי קפה, במסעדות או סתם לשתות אותם ליד בריכה בחוף ים, או על הדשא שבגינה. את השייקים ניתן להכין מפירות טריים או ממחית של פירות קפואים. היתרון של פרי קפוא הוא בכך שניתן להשיג בקיץ גם פירות הגדלים בחורף דוגמת: פרי הדר וכדומה. גם אופן ההכנה בעזרתם פשוט יותר.  ניתן להכין מתכונים אלו ואחרים בבית. בנוסף, בעת עריכת אירועי קיץ אשר במסגרתם מזמינים קייטרינג ניתן לבקש מאכלים מיוחדים המבוססים על מתכוני קיץ קלילים וטעימים. הם יתאימו מאוד לאווירת הקיץ העליזה.

פייסבוק
Twitter
Pinterest
WhatsApp

ללמוד להכין שקשוקה ב-3 דקות בלבד

תעשו לנו לייק? :)

גלילה לראש העמוד