מנגל פחמים – איך מכינים שקשוקה על המנגל

כשאנחנו חושבים על מנגל ועל כל מה שכרוך בהכנת אוכל על האש, אז הנטייה הטבעית שלנו היא לדמיין בשרים מסוגים שונים, ואם לא, אז דגים.כשבצד יש בצלים ותפוחי אדמה. אלה בדרך כלל המאכלים השונים שנהוג לבשל על האש בעת מנגל משפחתי או מנגל עם חברים.

אך כפי שאנחנו יכולים להניח, יש אנשים שמעדיפים לצרוך מאכלים אחרים, יש מי שבוחר להשתמש במנגל לצרכים שונים לגמרי. בוודאי אם מדובר באנשים צמחוניים שאינם אוכלים בשר, וכאלה שגם מוותר על צריכת דגים ומוכנים להסתפק במאכלים אחרים, החל מירקות וכלה במאכלים שכוללים ביצים.

אחת המנות המגוונות והייחודיות שאפשר להכין על מנגל פחמים היא שקשוקה. על פניו, אנחנו יכולים לחשוב שזה יהיה מעט קשה, שכן השקשוקה דורשת שימוש ברוטב עגבניות, ביצים ולעיתים גם בירקות שונים, תלוי באיזו סוג של שקשוקה מדובר. אך עם השנים, במסגרת השכלולים והפיתוחים נעשו בתחום, הרי שאנחנו יכולים למצוא, לא רק אנשים פרטיים אלא גם מגוון מסעדות ובתי קפה, שמכינים שקשוקה באופן כזה שאנחנו יכולים להכין בעצמנו על גבי מנגל.

לפני שנסביר כיצד אנחנו יכולים להשתמש במתקן מנגל פחמים לצורך הכנת שקשוקה ומתי נעשה זאת, צריך להדגיש מספר נקודות:

ראשית, אנחנו צריכים לוודא שיש לנו את כל המצרכים וכן את המרכיבים שמאפשרים לנו להכין את השקשוקה על גבי המנגל. מן הסתם, אם אנחנו משתמשים בתבניות או אלמנטים אחרים, חשוב שנוודא שאכן אפשר להניח אותן על המנגל בלי חשש.

שנית, כאמור, אנחנו יכולים לראות שכלולים שונים של שקשוקות, כולל כאלה שכוללת ירקות, גבינות ועוד. אך אנחנו יכולים גם למצוא שקשוקות עם נקניקיות מרגז או סוגי בשר אחרים. כלומר, מדובר במנה שיכולה להתאים לא רק למי שאיננו אוכל בשר, אלא גם למי שכן אוכל בשר.

שלישית, בדומה לבשר, גם במקרה של שקשוקה, עלינו להקפיד לא להשאיר אותה יותר מדי על האש על מנת שלא תישרף ולא תיהרס. לכן חשוב לא לעזוב את המנגל, ולראות מתי היא מוכנה בשביל שנוכל להעביר אותה לצלחת ולהגיש.

כיצד להשתמש במנגל להכנת שקשוקה

כאמור, בשביל להכין שקשוקה על מנגל, אנחנו צריכים להקפיד שיש לנו תבניות או אלמנט אחר עליו נוכל להניח את כל המרכיבים. צריך להקפיד שהאש לא תהיה גבוהה מדי, בשביל שלא תשרוף את התבנית וכן, את כל מה שיש בתוכה.

אנחנו נעשה בצורה עדינה עם אש נמוכה יחסית, זה ייקח זמן אך בסופו של דבר נוכל ליהנות משקשוקה ייחודית. אנחנו יכולים וצריכים להוסיף לה תבלינים וירקות מסוגים שונים בשביל לשפר את האיכות שלה. כאמור, אנחנו יכולים להוסיף בשר במידה וזה מתאים והאורחים או אנחנו מעוניינים בכך. בצורה כזו נכין לעצמנו שקשוקה טעימה ומיוחדת.

 

פייסבוק
Twitter
Pinterest
WhatsApp

ללמוד להכין שקשוקה ב-3 דקות בלבד

תעשו לנו לייק? :)

גלילה לראש העמוד