מדוע שקשוקה היא חלק בלתי נפרד מארוחות בוקר במסעדות בתל אביב?

שקשוקה בוקר

 

שקשוקה לארוחת בוקר, איך מתחילים ? שתי ביצים, רוטב עגבניות ותבלינים. זה לכאורה כל מה שיש בשקשוקה. אז מה הופך את המנה הזו לכוכבת הבלתי מעורערת של ארוחות הבוקר במסעדות ובבתי הקפה של העיר הגדולה?

 

מגוון ארוחות הבוקר במסעדות ובבתי הקפה של העיר ללא הפסקה מעולם לא היה גדול יותר או טוב יותר. בעיר אתם יכולים למצוא ארוחות בוקר רגילות, זוגיות, טבעוניות, צמחוניות, מקומיות או "קלות"  – רק תבחרו.

אבל מעבר לכל אלה, דבר אחד נכון ברוב-רובם של המקרים. בכל רחבי העיר, מסעדות בתל אביב מגישות שקשוקה לארוחת בוקר. ואלו הסיבות:

כי אנחנו מאוהבים בטעם

מדובר באחת מהמנות הביתיות, הנפוצות ביותר בישראל. אם פעם היא אפיינה משפחות של עולים מצפון אפריקה בעיקר, היום השקשוקה מוכרת ואהובה בכל בית ישראלי. לכן כאשר אנחנו יוצאים לארוחת בוקר ורוצים משהו שאנחנו אוהבים, שמרגיש לנו ביתי ומוכר, אנחנו מזמינים שקשוקה.

כי שקשוקה היא שלנו

טוב, על מקורות השקשוקה יש קצת מחלוקת, אבל בהחלט אפשר לומר שהמנה התאזרחה מצוין כאן בארץ. ממש כמו חומוס, טחינה, פלאפל וסלט קצוץ דק-דק, היא הפכה חלק בלתי נפרד מהתפריט הלאומי שלנו.כך, כל התיירים שמגיעים לתל אביב שרוצים לחוות ולטעום את התפריט המקומי, נכנסים למסעדה או לבית קפה, ומזמינים את המנה.

כי שקשוקה זה בריא

נכון! רוטב עגבניות שעשוי היטב, ומבוסס על עגבניות אדומות, טריות, שהתבשלו להן לאיטן, מכיל הרבה דברים טובים: ויטמינים, נוגדי חמצון ובעיקר ליקופן – חומר שיש לו תכונות בריאותיות נפלאות.  ביצים פירושן חלבון. לתבלינים השונים – פפריקה ופלפל חריף – יש תכונות בריאותיות נוספות.

אם אתם מוטרדים, את השמן שבו מטגנים את העגבניות אפשר להוציא, כך שהמנה בסופו של דבר בריאה ומזינה.

מה עם הלחם? קשה להתאפק, זה נכון. הלחם זה כבר עניין אחר, כמובן. יחד עם זאת אפשר ליהנות מהרוטב הטעים ולשמור על תזונה אם אוכלים לחם מחיטה מלאה.

כי זו מנה שקל וכלכלי להכין

נודה על האמת – מסעדנות זה מקצוע ומסעדות – עסק.

שקשוקה היא מנה שקל להכין. החומרים זמינים וטריים (עגבניות, פלפלים חריפים וביצים יש כל השנה), ההכנה קלה ומהירה. את הרוטב ניתן להכין מראש והוא עדיין שומר על כל הטעמים והאיכויות שלו. הלקוח יכול להזמין ולקבל את המנה שלו מהר יחסית, כשהיא חמה וטרייה, לשבת ולהתענג עליה, וליהנות מהבילוי.

שקשוקה זו מנה שקל להוסיף לה תוספות שונות

הדבר הנוסף שהופך את השקשוקה למנה כל כך פופולרית במסעדות בתל אביב, הוא שאפשר לגוון בה בקלות. אפשר להוסיף נקניקיית מרגז טובה, להפוך אותה לחריפה יותר – או עוד יותר, להוסיף לה פטריות או כרובית או ירקות אחרים ואפילו להכין שקשוקה פירות ים או דגים.

לסיכום, עם כל אלה, הטעמים, התיירים, הערכים התזונתיים והגיוון, אתם כבר בטח לא מתפלאים שזו המחבת הכי פופולרית בעיר.

רוצים גם אתם להתפנק על ארוחת בוקר טעימה במסעדה בתל אביב? היכנסו לרשימת מסעדות מובילות  באתר b144.

פייסבוק
Twitter
Pinterest
WhatsApp

ללמוד להכין שקשוקה ב-3 דקות בלבד

תעשו לנו לייק? :)

גלילה לראש העמוד